kolmapäev, 8. aprill 2015

Salme Põhikooli ja Vastse-Kuuste Kooli õpetajad rikastavad üksteist ideedega


Vastse-Kuuste Kooli direktor Inge Kalle kirjutab oma kooli õpetajate koostööst Salme Põhikooliga, mis sai võimalikuks tänu Huvitava Kooli ja Innove projektikonkursile "Üldõpetus ja ainetevaheline lõiming kooli õppekava rakendamisel".

Kui Vastse-Kuuste Kooli ja lasteaed Kaari õpetajad Salmele jõudsid, oli kevadine koolivaheaeg just alanud. Rõõmsale päikesepaistele lisaks tervitas meid veel üks väike päike koolimaja uksel teatega „Just sind me ootasimegi – tere tulemast! P.S. Täna tuleb imeline päev!“. Saime küll kohe teada, et tervitus uksel polnud ainult meile mõeldud, vaid nii algavadki Salme koolipäevad. Aga tuju läks heaks sellegipoolest. Ning elevust, huvitavaid ideid ja rõõmsaid naeratusi jagus kogu koolitusajaks.


Salme õpetajad rääkisid kogemusloengutel sellest, kuidas on neil koolis õppekorraldust nüüdisajastatud, mismoodi saab lõimida huvitööd erinevate õppeainetega, kuidas on läbi viidud digipööre kooli õppekorralduses, kuidas on korraldatud koolist väljapoole suunatud koostöö. Esinejaid kuulates ei jäänud kahtlustki, et nad kõik on suurepärased õpetajad ning uhked oma kooli üle, kus põnevust ja rõõmu pakub nii õppimine kui ka õpetamine.

Pärastlõunal jagunesime nelja gruppi. Töötoas „Loovus andekuse, kasvatuse ja hariduse komponendid“ said osalejad kinnitust, et loovus ja loomine on omased igas eas inimesele. Peab ainult meeles pidama, et nii nagu iga elus asi, vajab ka loovuseseeme järjekindlat hoolitsust, kastmist ja väetamist. Siis kaob igavus ja tunnid lendavad linnutiivul. Robootika töötoas said osalejad ise katsetada, kuidas robotit liikuma panna. Kinnitust sai tõsiasi, et parem üks kord ise teha, kui tuhat korda teistelt kuulda. Ja et kõik uus on küll hirmutav, aga kui ise järele proovida, saab hakkama küll ja hakkab veel meeldimagi. Digivahendite töötoas said Vastse-Kuuste õpetajad uusi mõtteid ja ideid keskkondade kohta, mille abiga tunde huvitavamaks muuta. Oma oskusi kaardistades leidis nii mõnigi osaleja, et Häbeliku-tüüpi arvutikasutajast on 1,5 tunniga saanud Punamütsike, kes on küll valmis uusi asju proovima, kuid kellel on veel väga palju õppida.


Sõrve pannileiva valmistajad moodustasid kiiresti koostöövõimelise töögrupi, tegemata vahet, kes oma ja kes mandrilt. Lõpptulemus sai ääretult maitsev ning mandrirahvas küsis retseptigi kaasa.


Sõrve pärimuskultuuriga saime tutvuda ka Anseküla seltsimajas. Sel õhtul olid seal koos emad-tütred, ämmad-miniad, kes tegid regilaulude saatel käsitööd ja meidki kaasa laulma panid. See oli meeleolukas muusikasild mineviku ja tänapäeva vahel!

Rühmatööd „Õpiabi ümarlaud ja klassi muresõela koostamine“ tehes jõudsime järeldusele, et erinevates olukordades õigete lahenduste leidmine pole sugugi lihtne. Kuid mitu pead on ikka mitu pead. Ühised arutlused aitavad probleemide lahendamisele kaasa ning mõnikord neid ka ennetada.

Väga vahvaks vahelduseks tubastele tegevustele oli maastikumäng „Avastame Salmet“. Moodustasime viis võistkonda ja asusime kaheksat kontrollpunkti läbima. Igas punktis tuli vastata küsimustele või täita mõni lihtsam ülesanne. Asjasse oli sisse planeeritud võistlusmoment, mis kohe ka käivitus. Võistlejad jälgisid valvsalt, et rivaalid teekonda lõigetega ei lühendaks või keelatud abi(nuti)vahendeid ei kasutaks. Uusi teadmisi saime puu ümbermõõtu määrates ning Salme muinaslaeva juures ja Suure Tõllu pargis olevaid teabetahvleid uurides. Oma loomingulisi andeid saime kasutada Sõrve murdesõnadega luuletust koostades. Kuna me ise ei saanud peaaegu ühestki sõnast aru, pakkus meie tõsise töö tulemus võõrustajatele kindlasti suurt lugemislõbu! Mäng lõppes tasavägiselt, kõik võistkonnad mahtusid esimese kolme koha sisse.

Teise koolituspäeva rühmatöö teemaks oli ainetevaheline lõiming. Muusika-aastast tulenevalt said töögrupid ülesandeks lõimida erinevaid õppeaineid muusikaõpetusega. Arutelud käivitusid kiiresti ja ideed ei lasknud end kaua oodata. Esitlused olid elavad ning nii kooli- kui lasteaiaõpetajad said palju uusi mõtteid, mida edaspidi oma igapäevases töös kasutada.

Kaks päeva Sõrves möödusid linnutiivul. Kui koolimajast väljusime, jäi meid saatma kiri väikese kollase päikese teisel küljel: "Loodame, et Sul oli ilus päev- toredat päeva jätku! P.S. Oled fantastiline!". Kinnitame, et oleme rõõmuga valmis ka edaspidi kohtuma, et üksteist huvitavate ideedega rikastada. Anname oma parima selleks, et meie teine kohtumine maikuus Vastse- Kuustes mööduks sama innustavalt. Tänud ja rõõmsa kohtumiseni!


Loe ka Salme põhikooli huvijuhi ja klassiõpetaja Mariliis Lazarevi muljeid samast kohtumisest.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar