kolmapäev, 12. veebruar 2014

Õpetaja kui bränd

Kadi Lepik. Foto: www.nooredkooli.ee

Kadi Lepik, kes töötab Noored Kooli programmi 6. lennu osalejana teist aastat inglise keele ja kultuuridevahelise suhtluse õpetajana Keila Koolis ning omab õpetamiskogemust ka Egiptusest ja Marokost, kirjutab õpetaja kaubamärgist ning sellest, kuidas siduda kooli rohkem päriseluga. 

Huvitava kooli teemal ei saa ma üle ega ümber kahest mõttest. Osalesin hiljuti Pärnu Juhtimiskonverentsil, kus räägiti palju kaubamärkidest ja turustamisest. Räägiti sellest, et mida tugevamini kaubamärk suudab mõjutada inimeste erinevaid meeli, seda edukam see ka on. Minule jäi aga kõlama mõte, et tegelikult on iga õpetaja omaenese bränd. Millegipärast aga ei pöörata erilist tähelepanu õpetaja isikule, vaid pigem peetakse õpetajat lihtsalt aine edastajaks. Tegelikult võiks olla aga igal õpetajal selge, mis on see, mis on tema eripära – kuidas tema mõjub brändina ning mida ta oma kaubamärgina õpilastele edastab. Aine edastamise kõrval peakski õpetaja üheks olulisimaks ülesandeks olema aine huvitavaks tegemine ning see peaks olema iga uudse kooli õpetaja iseenesestmõistetavaks väljakutseks.

Teiseks – huvitav kool peab olema väga tihedalt päriseluga seotud ning tooma õpilasteni näiteid nö elust enesest. Olles ise inglise keele õpetaja, leian, et võõrkeele õpetamise üheks oluliseks ülesandeks on õpilaste maailmapildi ja tolerantsuse avardamine. Tänu tehnoloogia arengule on meil selleks lõputult võimalusi - Skype tundide pidamine teiste klassidega üle maailma, mis mujal on muutunud üsna populaarseks, kuid meil veel üsna tundmatu maa või siis klassipõhised kirjasõbraprojektid, mida alustasin just oma klassidega (ühe kooliga Ghanast), kuid pole kuulnud, et see väga laialt levinud praktika oleks. Välismaalaste tundi kutsumine võiks olla iga võõrkeeleõpetaja jaoks täiesti tavapärane praktika. Kindlasti on õpetajaid, kes seda juba igapäevaselt teevad, samas, oma kogemuse põhjal tean öelda, et neid on pigem vähem kui rohkem. Üheks ideeks võiks olla „Tagasi kooli“ sarnase süsteemi loomist (sama süsteemi laiendamist) Eestis elavatele välismaalastele, mis muudaks õpetajatele võõrkeelsete külaliste kutsumise kindlasti tunduvalt lihtsamaks.

1 kommentaar:

  1. Kadil on kõik õiged mõtted, mida millegipärast aga arvesse ei võeta.

    VastaKustuta